torsdag 19 juli 2007

Det är fortfarande semester...



Vi har varit på landet och bott i en liten lånad stuga. Utanför dörren fanns det tre stora intressanta djur, matte sa att det var hästar. Jag fick jättemycket beröm av matte för att jag inte skällde på dem. I det stora huset bodde det tre stora svarta hundar. De var knasiga för varje gång vi gick ut på gården eller förbi deras staket så började de skälla. Jag tycker verkligen inte om hundar som skäller, då blir jag genast lite orolig.... Så jag har lovat flocken att jag inte ska bli en sån där skällhund.
Vad har hänt mer sen sist...
- jo, jag har tappar en massa tänder och fått nya fina stora
- nu kan "sitta kvar" en stund när vi tränar ute
- jag väntar vid dörren på att matte ska säga varsågod inan jag går ut
- jag är nästan rumsren nu, det har inte hänt en olycka på över en vecka
- jag äter bra och växer som en häst
- mina ben är höga och min svans är jättelånga
- jag gillar att ligga uta och titta på nåt intressant när matte ska klippa mina klor
- jag gillar inte min borste eller karda
- alla som klappar mig förundras över min mjuka päls
- jag tycker inte om att simma men att bada tassarna är kul
- med hjälp av "klickern" jag har lärt mig att stänga kökslådorna på landet
- jag sover gott i min bur
-jag blev jätteglad när jag kom hem och upptäckte mina leksaker och min sköna korg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite nya bilder på dina höga ben och din långa svans vill vi se!! ;)

Lilo sa...

Låter som om du har en härlig semester! Laban hälsar till dig! =)