söndag 2 september 2007

Nu har jag börjat i ettan!

Nu har jag och matte börjat i valpskola och där visade jag att jag faktiskt kan en hel del! Jag var riktigt intresserad av matte och gjorde alla övningar precis som man skulle. Det var många kontaktövningar, lystringsövningar, vi tränade att gå fint och avslutade med inkallning. Inkallningen fungerade klockrent! Det gjorde matte riktigt glad eftersom det inte fungerade alls när vi hade valpträff för ett par veckor sedan. Då tog jag ett par frivarv i skogen innan jag tyckte att det var dags att lyssna på matte.
Vi tränar för fullt! Den här veckan det är ringträning måndag, torsdag, lördag och på söndag ska jag på min andra utställning. Matte tycker att utställningen får räknas som socialträning i första hand. Sen är det ju även valpkurs på söndag så då kommer jag nog att sova som en stock.