onsdag 16 maj 2007

En ny dag i Vildas liv

Idag började Husses klocka ringa strax före 7:00 och naturligtvis väckte den mig. Då fick han faktiskt bära ut mig för en liten kissrunda på tomten. Jag har liksom förstått att jag inte får gå ned för trappan själv så jag står snällt och väntar tills någon i flocken bär ner mig. Ha, det kommer de att ångra för sen när jag får gå promenader och blir trött så kommer jag att se till att de bär mig hem. Så det så!

Fast idag hade Husse fasligt bråttom in han skulle till nåt som han kallade jobbet. När vi kom in pep jag för kung och fosterland för jag ville ut igen. Matte skyndade sig och tyckte att jag var en duktig vovve som visade att jag ville ut men mest glad var hon nog för att högen som jag producerade inte hamnade på köksgolvet.

Det var en riktigt skön morgon så vi fortsatte att vara ute en stund tills jag hörde en stor otäck hund skälla. Matte sa att det var Diddi en snäll golden retriver men det brydde jag mig inte om för jag ville in i säkerhet.

Alltså, jag är rätt trött på förmiddagarna, det är för att jag är en liten hundbebis, säger Matte, så jag sover gärna bort hela förmiddagen. Jag äter, gör mina behov leker och så sover jag. Varje dag tränar vi lite också Matte och jag. Jag kämpar på med att få henne att förstå att hon ska låta sina gamla jympadojjor stå på golvet istället för på fönsterblecket. Jag ska nog försöka få Matte att nosa i dem, iallafall lite, så att hon förstår att man bara måste få tugga och suga lite på dem. Husses gamla Birkenstock skor är också mumsfilibaba!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser framemot att få läsa om dej och dina bus Villda.
Mattes Syster