måndag 14 maj 2007

Trött puppis!

Idag har Vilda varit hemma med Husse. Det gick bra fast Husse tyckte att hon gnällde och verkade leta efter Matte. Hhusse tog tag i ensamhetsträningen idag. Han gick ner i källaren ett par minuter och Vilda vår tuffa lilla tjej visade vad hon tyckte om den saken genom att sjunga en lång, lång aria för honom.

När jag kom hem strax efter ett låg hon och sov vid Husses fötter. När hon sedan vaknade och upptäckte att jag var hemma så blev hon så glad att jag trodde att hon skulle bryta rumpan eftersom svansen svängde på äkta welshmanér. Ett under att hon inte kissade på sig av glädje!

Vi gick ut på tomten en stund och där övade vi lite inkallning med visselpipa. Tre av fyra gånger kom hon direkt. Den fjärde gången lyckades hon trassla in sig ett konformat blomsterstöd som Lillmatte har i sin rabatt. Lätt att ta sig in i men något svårare att komma ut ur! Vi kunde inte vara ute så länge pga vädret och att lilla Vilda började frysa när hon blev blöt.

På kvällen sken solen och vi kunde vara ute riktigt länge. Vi tränade lite inkallning sedan fick hon stöka runt lite som hon ville. Här är ett par bilder från kvällen.


Husse har stor hög med fin, fina äppelkvistar. Undrar vad
han ska ha dem till? Jag är duktig och hjälper honom att
fördela dem jämnt över hela tomten.

Hm, undrar varför Matte ropar på mig. Jag ska ju bara titta
på Lillmattes fina trollslända.

OK, lika bra att jag sätter mig här och ser söt ut så att hon
får ta några fina bilder på mig.

Nu ska jag visa Husse och Matte att jag är riktigt duktig på
att gräva. Det lärde jag mig hos Yvonne och hennes flock
för där fanns det en stor stubbe som vi hundar fick hjälpta
till att gräva upp.När vi kom in fick jag bada i handfatet
som om jag vore nån liten människovalp...

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS till den lilla söta tjejen,kul att se att hon också är bra hjälp i trädgården. Mascot har hunnit bli 5 mån och gräver för fullt med mig i rabatterna. Får matte så får väl jag?!
Lycka till

Anonym sa...

Vad fint namn hon fått er lilla valp,själv har jag en Vilda som nyss fyllt 3 år.
Kul att få följa henne här på hennes egen blogg.
Mina vovvar får dela blogg med mig men de har en egen hemsida
www.minx.se/vildaella
Ha det så bra och pussa Vilda från mig och prinsessorna!
Kram