lördag 9 juni 2007

Det är varmt, väldigt varmt!

Just nu håller jag på att förgås av värme... Det är alldeles för varmt för en liten vild welshvalp. Jag orkar ju inte busa och vilda mig som jag brukar utan ligger mest och sover. Bästa sovplatsen i värmen är i badrummet! Där är det kallt på golvet och det vidöppna fönstret ger ett skönt korsdag då och då!

Matte måste vara helt galen för idag har hon matat mig med ISBITAR och doppat mig i barnpoolen! Hon säger att det är för att jag inte ska överhettas! Konstig människa! Tror hon att jag överhuvudtaget vill bada??? Hon säger att jag är en fågelhund och att de brukar gilla att bada! Jag har väl inga vingar - alltså är jag ingen fågel(hund). Nä, nån måtta får det nog ända lov att vara - jag tänker skvallra för Yvonne nästa gång vi träffar henne. En vildhund är vad jag är och inget annat, så det så!

Fast matte kan vara bra snäll också för idag fick jag ett STORT grisöra av henne och det var så gott!
Ikväll har vi tagit en promenad det var både skönt och läskigt! Skönt för att det var precis lagom temperatur ute och läskigt för att det var fest på bygdegården och sen var det en stor, svart och väldigt otäck hund som skällde på lilla mig när vi gick förbi tomten där han var lös.
Jag vill inte äta när det är så här varmt och då blir ju matte så orolig! Så när jag kom hem åt jag lite mat för att glädja matte! Resten blir min nattvickning i buren i natt.

Inga kommentarer: