onsdag 13 juni 2007

Ensamhetsträning *fnys*

I lördags skrämde jag nästan ihjäl hela min flock! Matte och husse hade bestämt att det var dags för lite ensamhetsträning! De dukade stor fikabrickan och gick ut och satte sig på baksidan av huset medan lilla jag skulle vara kvar inne och träna mig att vara ensam. Vilket påhitt!!! Där skulle de sitta och proppa i sig goda bullar medan jag fick hålla till godo med ett grisöra. Orättvist det är vad det är!
Efter tio minuter smög matte sig upp på uterummet för att se vad jag gjorde men inte kunde hon se mig inte! Så hon öppnade dörren och smög in, fortfarande kunde ingen hund i sikte. Hon letade och letade men inte hittade hon någon Vilda inte och inget svar fick hon när hon ropade på mig. Så hon rusade ut och skrek:
-Vilda är borta! Vilda är borta!
Så husse for in i huset, lillmatte och hennes kompis sprang ut på gatan och matte åt ett annat håll. Alla skrek och hade sig och jag försökte göra mig hörd men det gick ju inte eftersom de skrek som galningar! Matte bad grannarna hålla utkik efter mig. Både matte och husse var på gränsen till ett sammanbrott.
Till slut hörde matte mina små ynkliga skall och sprang in i huset igen men inte såg hon nån hund inte! TILL SLUT FICK HON FÖR SIG ATT ÖPPNA SOVRUMSDÖRREN OCH JAG KUNDE ÄNTLIGTEN KOMMA UT! Gissa om hon och huse såg roliga ut när jag försiktigt tassade ut ur sovrummet. Jag hade ju bara gått in dit för att leka med mattes mysig nallar men så kom korsdraget som smällde igen dörren och jag kunde liksom inte ta mig ut därifrån...

Inga kommentarer: