onsdag 20 juni 2007

På besök i en riktig valpskola

Ikväll har jag gjort nåt riktigt, riktigt kul! Jag har nämligen varit på valpskola tillsammans med mina syskon, ja inte brorsan Sawel då för han bor ju långt bort i Holland. Vi hade supermatte Yvonne som lärare och hon var riktigt, riktigt duktig. Jag tror att matte fick en del nya tips. Vi fick träna kontakt, att gå lös bland de andra hundarna och en massa annat smått och gott. Jag fick ett grisöra att tugga på så jag inte skulle vilda mig så mycket. Det kanske var lite fusk...
Det bästa av allt var nog när vi fick springa lösa och busa med varandra. Det var så kul och jag hoppade och studsade runt som bara den! Jag var alldeles svart om magen när vi lekt färdigt! På vägen hem valde matte att köra slingervägen över Segersäng och inte gjorde det mig nåt för jag sov som en stock där bak i buren.Väl hemma käkade jag hela 2 1/2 dl torrfoder i ett nafs!
Nu längtar jag till nästa gång vi ska träffas!

3 kommentarer:

quizaqueen sa...

Hej!
Ville bara säga att ni har en underbart söt liten welshvalp! Min familj har oxå en welsh men hon har redan hunnit bli 8 år. Lycka till med den lilla!

Mvh Tina

Anonym sa...

Hej sötnos.

Hoppas du får en riktigt härlig midsommar med en kötbulle eller två.

Svansviftningar och puss
Viggo med flock

Anonym sa...

Va kul att följa dina små bus med "flocken". Att du och dina syskon skötte sig så super duktigt på vår lilla valpskole träff råder inget tvivel om. Ska bli kul att få träffa er alla snart igen. Ska titta ut ett passande datum bara.

Kram från "gammel matte" & mamma