söndag 3 juni 2007

Liten blir stor....

Jag växer så att det knakar för när jag ställer mig på bakbenen så når jag nämligen upp på diskbänken och köksbordet med nosen! Idag hann jag nästan stjäla födelsedagsbarnets smörgås när han satt och läste tidningen... Jag har också lärt mig att hoppa upp i soffan som står på altanen. Fast där får jag ju inte vara men det struntar jag i - jag passar på att skutta upp när ingen annan ser mig och så skyndar jag mig ner när flocken kommer ut. Idag blev jag dock tagen på bar gärning och då tyckte matte att jag såg rätt skyldig ut!


Trots att jag har en del hyss för mig som att käka bajs så älskar min flock mig. Av någon anledning vill de inte alltid bli pussade av mig för de säger att jag luktar illa! Det kliar i munnen och då vill jag gärna gnaga på allt jag kommer åt! Enligt matte så ser jag rätt lustig ut i munnen just nu för jag har fått "gles" mellan tänderna och framtänderna har ändrat position och åkt upp en bit m a o är det nog inte så långt kvar till tandömsning.

Matte tycker att jag är lättlärd för nu kan jag sitt riktigt bra fast lite finslipning behövs enligt matte. Vacker tass och rulla är på god väg likaså ligg. Nåt som jag inte vill lära mig är stanna kvar för jag gillar verkligen inte att bli lämnad! Om jag blir ensam kvar på övervåningen så ylar jag det starkaste jag kan i hopp om att någon ska förstå att jag är en liten valp som inte vill vara själv. Vi måste träna mer på ensamhetsträning enligt matte - fast det håller jag inte med om!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej här kommer en hälsning från din brorsa "Rufus" Iagos Fjällvind.
Kul att se dig syrran och att vi är väldigt lika. Min matte skrattade när hon läste din sida.
Ibland gör de så konstiga saker i min flock också.

Rufus

Anonym sa...

Oj vad hon växer er Vilda.
Min Ella fick också för sig att äta hundbajs ett tag i vintras men det gick över som tur var,bläk.
Ha det bra och pussa Vilda från stora Vilda och Ella.
Kram!