onsdag 13 juni 2007

På besök i valpskolan

Nå, nu får det faktiskt lov att vara nog! Undrar om der finns något som motsvarar BRIS för yttepyttesmå valpar? VRIS eller VRIF= valpens rätt i flocken! Finns det nåt sånt så ska jag ta och ringa dit!
Idag hade de fått för sig att jag skulle vara ensam en stund medan matte och husse skulle byta av varandra med passandet av mig. Matte som är lite blödig av sig åkte hem på sin fm-rast och när hon kom hem hörde hon små skall från vårt hus. Då fick hon så dåligt samvete att hon tog ut buren i bilen och tog med mig på en åktur till ett konstigt ställe. Vi gick in i ett jättestort hus med en massa spännande dofter! Sen gick vi in i ett stort rum fyllt med människovalpar. Alla ville de samlas i en ring runt mig och klappa mig. De var rätt så snälla faktiskt men jag tycker att de var lite lortiga i ansiktet och öronen så jag satt igång med en storrensning av alla jag kom åt! Sen fick jag fick jag gå ut till Glitterskogen med elevassistenten och hennes elev. Där hade vi det så skönt i skuggan! Den där eleven är egentligen väldigt rädd för hundar men jag tror att jag lyckades bota honom för han var jättestolt över att han vågade klappa mig och hålla i kopplet när vi gick tillbaka till matte.
När jag fick komma tillbaka till matte igen gick vi till tanterna på expen för att visa upp mig! Jösses så snälla de var! En av tanterna hade t o m hundgodis i fickan!

Inga kommentarer: